Projecten
![](https://marinkavanderkolk.nl/wp-content/uploads/2022/06/Marinka-blended-learning-731x1024.jpg)
Van offline naar blended learning
Met 13 jaar ervaring in online en offline leren heb ik meegewerkt aan vele projecten.
In 2008 startte ik met de Taaltoets Nederlands van de VU. Daar verzorgde ik de ‘Bijspijkercursus Nederlands’ voor studenten die onvoldoende scoorden op de Taaltoets.
Tijdens deze implementatie miste ik het benutten van de digitale potentie om deze bijspijkercursus flexibel aan te bieden. Ik besloot een nieuwe uitdaging aan te gaan: online leren en digitale leermiddelen.
Dat deed ik 6 jaar als onderwijskundige en learning specialist bij ‘digital learning’ bedrijven als Bright Alley en TinQwise. Hier heb ik alles geleerd wat je nodig hebt om tot complete online learning programma’s te komen. Zowel bij nationale als internationale bedrijven.
Uitgelichte projecten
Samenwerking PWO 3e Leerweg
Onderwijskundig Adviseur
maart 2022 – heden
De subsidie waar ik in 2020 projectregisseur van was, is toegekend aan het samenwerkingsverband. De ontwikkeling van de 3e Leerweg voor Pedagogisch Werk en Onderwijsassistent is in volle gang. Ik fungeer als de verbinder tussen de projectgroep Opleidingsprogramma en de projectgroep ELO & Online Leren.
Mijn taken omvatten:
- Ondersteuning van de ontwikkelaars door onderwijskundige modellen te vertalen naar
praktische templates om content te ontwerpen en ontwikkelen. - Gesprekspartner van de functioneel beheerders van het LMS, de ontwikkeltool en online
uitgeverijen om de systemen met elkaar te verbinden. - Sparringpartner en kritische vriend van de Stuurgroep en Programmamanager inzake planning en kwaliteit.
Hogeschool Rotterdam
Detailtester LMS tijdens aanbesteding
maart 2021 – april 2022
Haagse Hogeschool
Adviseur Online & Blended Leren
november 2020 – december 2020
Ik ondersteunde het team van het Blended Learning Lab bij de verbetering en bredere inzet van Blended Learning.
Mijn taken omvatten:
- Onderwijskundig advies bij de huidige instructies over Blended Learning.
- Uitwerken van (interne) SharePoint-informatie over werkvormen die Blended Learning ondersteunen.
- Sparring partner van de Office365-consultant die een unieke en op maat gemaakte ontwerp- en deelomgeving ontwerpt voor het Blended Learning Lab.
Subsidieaanvraag ‘Flexibilisering Beroepsonderwijs voor volwassenen’
Projectregisseur
juli 2020 – oktober 2020
In opdracht van drie MBO-instellingen en een trainingsbureau schreef ik mee aan de subsidieaanvraag voor het nieuw te ontwikkelen Derde Leerweg-programma voor Pedagogisch Werk.
Mijn taken omvatten:
- Projectregisseur namens het samenwerkingsverband
- Uitzetten van actielijnen en deadlines
- Begeleiden van inhoudelijke sessies om tot innoverend ontwerp van het nieuwe programma te komen
- Schrijven van de eerste versie van de subsidieaanvraag en bijbehorende stukken (in nauwe samenwerking met experts in het samenwerkingsverband)
Wageningen University & Research
Instructional Designer & Pedagogical Adviser
januari 2020 – mei 2020
Imperial College London / Digital Learning Hub
Online Learning Specialist & Facilitator
juli 2017 – maart 2018
Ik begeleidde 3 professoren en lecturers in hun doel om 3 MOOCs op Coursera te publiceren – de online Specialization ‘Mathematics for Machine Learning’. Hierin worden de wiskundige basisprincipes die nodig zijn voor Machine Learning opgefrist en uitgebreid.
Mijn taken omvatten:
- Ontwerpsessies voor elke cursus met de betreffende professor en/of lecturer
- Content verzamelen, filteren en structureren
- Onderwijskundig advies en begeleiding bij het creëren van video’s, opdrachten en toetsen
- Opzetten en support bij het gebruik van het Coursera platform
- Ontwikkeling van Train-de-Trainer materiaal voor de staf van Imperial College om zelfstandig MOOCs te ontwerpen en realiseren
Ook samenwerken?
Ook samenwerken?
Ben je geïnteresseerd in een eventuele samenwerking? Neem contact met me op om te overleggen wat de mogelijkheden zijn.